Тримаран-невидимка
.
Корабль -
тримаран на основе технологий «Stealth». Корпус
состоит из геометрических плоскостей, что позволяет получить
высокотехнологичное, скоростное, многоцелевое, прочное и непотопляемое
судно нового поколения с улучшенными характеристиками и новыми
возможностями для длительных, скоростных океанских переходов.
Не имеет аналогов в мире. Тримаран невидимка по
своим техническим характеристикам превосходит все аналоги в мире. Хотя,
правильнее стоит говорить о том, что аналогов данному кораблю в мире
не существует.
Has no
parallel in the world. Stealth
trimaran globally surpasses her peers in specifications. Though, it
would be more correct to say that the vessel has no parallel in the
world.
Stealth technology-based. That
is, invisible to
radar.
Создан по технологии Stealth, то есть невидим для
радаров;
Самый скоростной многокорпусный корабль в мире.
Корабль рассчитан на скорость свыше 100 км/час. Для сравнения, самый
быстрый на сегодня катамаран в мире способен развивать скорость 75
км/час.
Корабль способен летать и плавать под водой. Разработаны версии корабля со складывающимися крыльями, способного летать на
высоте до 10 метров (экраноплан) в режиме скоростного глиссирующего
судна, так же взлетать с поверхности воды и садится на нее, и
способного перемещаться под водой.
Идеальные ходовые качества. Корабль способен ходить
при любых погодных условиях. Благодаря оригинальной конструкции, даже
при сильном шторме качка внутри практически не ощущается.
The world’s fastest multihulled boat.
The ship can
reach a velocity of over 100 km/h (54 knots). Just to compare, today’s
fastest catamaran can produce a maximum speed of 75 kmph (40.5 kts).
The ship can fly and operate
underwater. A
variable-sweep wing variant can fly at an altitude of up to 10 meters (a
ground effect vehicle) in a WIG-mode (wind-in-ground-effect mode), get
off and land on the water, and move under water.
Ideal performance. The ship
can run at any weather
conditions. Due to her unique design, one can hardly feel the ship’s
motion even amidst a severe storm.
Independent power consumption.
The 25x12-meter ship
can be equipped with around 100 sq.m. of thin-film solar cell batteries
that will generate electricity to cover nearly all demands of the ship.
Независимое энергопотребление. На корабле размером
25х12 можно разместить порядка 100 кв.м. солнечных тонкопленочных
батарей, что обеспечит электричеством практически все потребности
корабля.
Большая полезная площадь. Корабль имеет увеличенную
полезную площадь. Например, при минимальных размерах длиной 25м и
шириной 12м полезная площадь внутренних помещений -145кв.м. Минимальная
высота в каютах не менее 2м.
Боевой корабль, не имеющий аналогов в мире. По своим
характеристикам, тримаран превосходит все аналоги, состоящие на
вооружении в США, России, а также в ведущих военно – морских флотах
мира.
Имиджевая гражданская яхта. При использовании в
гражданском варианте, судно становится скоростной, комфортабельной
яхтой предназначенной для длительных океанских переходов, с просторными
и удобными каютами для владельцев судна и команды. При этом превосходя
по скоростным и эргономичным характеристикам все существующие яхты в
мире. Благодаря большому развалу бортов и тримаранной схеме боковая и
килевая качки снижены до минимума, боковая волна не бьет в борт как у
обычных судов а мягко скользит под днище, а волны спереди разрезаются
мощными волнорезами. Все это придает мягкость хода корабля на скорости и
комфортное пребывание на борту. Каюты рассчитаны по принципу
"монолитно-каркасного строения",что позволяет иметь более просторные
помещения с возможностью частичной перепланировки под свой вкус без
ущерба прочности корабля. По поверхности корабля (по всем плоскостям )
можно ходить, загорать, лежать, так как все поверхности имеют пологие
углы наклонов.
Низкая стоимость строительства. Благодаря
оригинальной конструкции и простой технологии строительства, стоимость
судна на 25 – 30 процентов ниже аналогичных однокорпусных кораблей.
Топ – 5 самых оригинальных украинских изобретений 2009 года.
Large usable area. The ship has an
enlarged useful
area. The ship’s length is 25 m, width – 12 m, with a usable are of the
premises of 145 square meters and a cabin height of at least 2 m.
A combat ship that has no parallel in
the world. The
trimaran, by her specifications, surpasses all comparable vehicles
being in service with the USA, Russia and other leading naval forces
worldwide.
A trendy civil yacht.
A civil variant of
the ship is a high-speed comfortable yacht designed for long-term ocean
voyages, with cosy and spacious cabins for the crew and passengers,
surpassing all existing yachts by velocity performance and ergonomic
characteristics. A large flare and the trimaran architecture contribute
to minimizing the roll and pitch; a "beam sea” does not hit the ship as
in other ships, but slides mildly to under the hull bottom; front waves
are cut with powerful wave breakers. All of these provide smoothness in
movement at a high speed and a comfortable stay aboard. The cabins have a
"mixed monolithic frame” design enabling to achieve more space by
carrying out a partial redesign to one’s taste without affecting the
ship’s integrity. One can walk, sun oneself and lie on the ship’s
surface (on all surfaces) as all surfaces have a low angle of slope.
Low construction costs Due to a
unique design and a
simple construction technology, the cost of the ship is 25-30 pct lower
than the cost of similar single-hull boats.
Top 5 Unique Ukrainian Inventions 2009
описание проекта
Базовое описание: Корабль - тримаран на Материал: алюминиевые и титановые сплавы, композит. Многокорпусность: Судно способно плавать при любых Технология «Stealth». Корабль представляет собой Basic overview. The trimaran is Material. Aluminum and Multihulled architecture. The boat is capable of operating in all weather conditions, including heavy storms, and has no parallel in the world. The boat can be designed with two or more bearing hulls (catamaran, trimaran, polymaran) with nearly all outlines and a big flair (over 10 degrees) depending on a required velocity and purpose: sea blade, gliding, semi-gliding, deep V bow with sponsons, displacement boat, a variant with underwater wings of various types, etc. Stealth Technology. The boat is a monolithic trimaran. The hull planes are are situated at optimum angles and an echoed radar signal fails to reach a radar receiver, even without applying special materials and paints absorbing radar waves. A signal, like a tennis ball, is reflected against the surfaces and goes to various directions, except for the radar’s direction (source of a signal). Thus, the boat remains invisible for radars. Основные параметры корабля: Корабль имеет Преимущества конструкции корпуса. Весь корпус Возможность полета. Также разработан корабль - Сферы использования корабля: Корабль может иметь как characteristics. The ship has an increased usable area. E.g., the ship’s length is 25 m, width – 12 m, with a usable are of the premises of 145 square meters and a cabin height of at least 2 m. This enables to carry passengers, have comfortable sea voyages, fix required equipment and appliances aboard and enjoy spacious cabins. The ship’s length can be designed to equal 25 to 100+ meters. The specified dimensions provides for a velocity of over 100 kmph. Hull Flying capabilities. The Application area. The ship can and commercial fleet. Военное назначение.
Преимущество тримарана перед другими военными кораблями, Любой из кораблей, созданных в мире сегодня по типу Stealth Невысокий надводный габарит при высоком борте с большим развалом, повышенная грузоподъемность, высокая скорость, незаметность, повышенная площадь внутренних помещений, высокие аэро и гидродинамические качества, меньший вес корпуса и экономичность - вот основные преимущества перед всеми аналогами мира. Military purpose. A military large-size variant can be equipped with a helicopter pad hidden in the hull (closer to the aft). Almost all weapon can be hidden inside the hull. Each geometric plane can serve as an opening hatch, window or a torpedo/missile tube that enable to produce a stealthy fire. A combat laser can be installed on the ship’s top point with a 360-degree visual field and a good vertical field of fire. There is a variant that can submerge to a shallow depth, however sufficient to covertly approach a hostile target, attack suddenly and make a covert lodgment. There are hatches at the bottom of and between the hulls for a safe disembarkation and embarkation of soldiers during a battle; the hulls protect people from fire on both sides.
|